FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Blood Angels nowy kodeks
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Rozpiski » Blood Angels nowy kodeks
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ardis




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 11:34, 15 Maj 2010    Temat postu: Blood Angels nowy kodeks

No, to tak z okazji zbliżającego się turnieju. Wink

HQ:
Librarian (Rage, Sword): JP 125

Elites:
1. Sanguinary Priests
--> 1x terminator armour 85
--> 1x JP 75
2. Terminator Assault Squad: 5xTH, 1xLC 265
--> Land Raider Crusader (EA) 265

Troops:
1. Assault Squad: 10; PF, 2xMG 260
2. Assault Squad: 10; PF, 2xMG 260
3. Scout Squad: 10; PF 165
4. Scout Squad: 10; 10xSR 140

Fast Attack
1. Land Speeder Typhoon: HB 90
2. Land Speeder Typhoon: HB 90

Heavy Support:
1. Whirlwind 90
2. Whirlwind 90

Total: 2000

Scouci ze snajperkami dzielą się na dwa i scorują, scouci z fistem outflankują, reszta jest chyba oczywista. Wink Zastanawiam się tylko, czy pierwszego priesta brać w termosie, czy może lepiej na jump packu. Terminator droższy i mniej mobilny, ale za to lepiej zabezpieczony (sv2+ i żaden lash go nie wyciągnie z transportera) i rozdaje aurę w większym promieniu, póki siedzi w pojeździe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ardis dnia Sob 11:35, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Josef




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 11:49, 15 Maj 2010    Temat postu:

Dziwna rozpa, Filipie (?)

Nie rozumiem nastepujacych wyborow:

1) braku baali
2) braku predatorow/devastatorow
3) wziecia wirnikow
4) wziecia scoutow
5) braku rhinosów

P.S. turniej jest na 1800 Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wosho
Mod



Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 12:17, 15 Maj 2010    Temat postu:

Ja tu nu niczego nie rozumiem Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irkuck
Mod



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: to mam wiedziec :P

 Post Wysłany: Sob 12:25, 15 Maj 2010    Temat postu:

a ja przypominam że najbliższy turniej czyli za tydzień jest na 1800 Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wosho
Mod



Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 784
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 12:25, 15 Maj 2010    Temat postu:

No właśnie Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Josef




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 16:44, 15 Maj 2010    Temat postu:

Przykładowa rozpiska na 2k w moim wydaniu:

Libra - rage, tarcza, jump pack 100
chaplain- combi-melta, power fist / 155
Priest - jump pack 75
Priest 50
5 assaultowcow - melta, infernus, razor heavy flamer, searchlight, 146
8 assaultow - melta, fist, 189 + landek melta searchlight/ 225
7 assaultow - melta, fist, 171
8 assaultow - melta, fist, 189
typhoon 90
typhoon 90
2 ab - multi-melta
predator - autocannon, laski, swiatlo 141
predator - autocannon, laski, 141
5 devkow - 3 misle 136

Filipie, strzela sie o niebo lepiej od Twojej, a w walce nie ustepuje, 8 assaultowcow i kapelan przejada sie po wszystkim


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Josef dnia Sob 16:50, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ardis




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 0:36, 16 Maj 2010    Temat postu:

Baale - nie mam figurek, poza tym nie robię SAFHa, tylko armię do standardowego zabijania z bliska (było kiedyś Towarzystwo Miłośników Walenia z Dyńki) - a dobry Baal zabiera sporo punktów, które można przeznaczyć na combat.
Predy/Devy - j.w.
Scouci:
a) snajperzy, bo i tak ktoś musi siedzieć na d*** i pilnować tych znaczników z tyłu, i choćbyś się skichał, to nie wynajdziesz scoringa, który się nie będzie w tej roli marnował. Scouci są najtańsi ze wszystkich dostępnych, więc dostali tę rolę. A snajperzy, bo mają względnie duży zasięg i rozsądną szansę zabić jakiegoś pojedynczego kroota, podstępnie przemykającego flanką. Razz
b) fistownicy - bo jest to 10 tanich ciał, na które można przyjmować ciosy. I mają outflank, co się przydaje na Tau, Gwardię etc.
Wirniki - bo jak trzeba wyjąć coś, co się przed Tobą kryje, to nie ma jak wirnik. Bez pary wirników nie wychodzę z domu. Wink
Rhinosy - bo nie ma taniego oddziału, który by dawał rhinosa, a potem się jeszcze do czegoś przydawał. Można wziąć minimalną kompanię bez dodatków, ale wtedy to jest rhinos za 110 pkt, trochę to się mija z celem. Poza tym, nie pamiętam, kiedy mnie ostatnio rhinos zasłonił przed czymkolwiek... Razz

Cytat:
P.S. turniej jest na 1800 Smile

Duh. Tak to jest, jak się nie czyta regulaminów... Laughing Zaraz wymyślę coś stosownego. ;]

Cytat:
Filipie, strzela sie o niebo lepiej od Twojej, a w walce nie ustepuje, 8 assaultowcow i kapelan przejada sie po wszystkim

Ogólnie muszę przyznać, że ciekawa i nawet mi się podoba, ale z tym ostatnim zdaniem, to I beg to differ. Z walczących rzeczy masz 25 assaultowców i dwóch bohaterów (notabene libra waży 125p Wink). Nawet w szarży to nie jest jakiś oszałamiający wygar, a na dodatek nie dysponujesz wypornością na rzeczy ignorujące save w CC, a takich jest sporo.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Josef




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 13:19, 16 Maj 2010    Temat postu:

Ej, Filipie, masz bardzo dziwne pomysły

1) Armia, ktora strzela tak, jak zaproponowana przeze mnie, nie potrzebuje wiecej niz 3 sporawych oddziałów do walki, nawet brak wypornosci na ataki negujace armour save nie jest problemem dzieki FC i temu, ze sa 3 oddzialy do walki a nie 1.

Np. oddział z landka wbija okolo 10 woundow termosom, nie liczac kapelana z power weaponem i potencjalnie dolaczonego libry, oczywiscie, ze straty beda, ale to nie ma az takiego znaczenia.

Dalej, co do Twoich uzasadnien:

2) 10 scoutów w outflanku to bardzo słaby wybór. Wchodza tam gdzie chcesz na 66%, niszczy ich kazdy sredni oddzial do walki wrecz, mozna sie przed nimi zastawic, a jak wyladuja gdzie indziej, mozna ich olac i wystrzelic. O wiele lepszy wybor to scout bikes ze wzgledu na wiekszy T, mobilnosc, przyzwoite strzelanie, miny i mozliwosc szarzy w 1 turze.

3) Scouci strzelajacy robia bardzo niewiele, wolalbym juz wykosztowac sie na taktycznych

4) Wirnik przydatnoscia o wiele wiele ustepuja predatorom, devastatorom, czy nawet thunderfire cannon (ale to akurat w dexie zwyklych SM). Bralbym max 1 do rozwalania grootow ukrytych i tego typu historii

5) Brak rhinosow - oczywiscie, to nie jest mur nie do przebicia, ale nie schowasz za jedna landryna 20 chlopakow na plecakach, jeden fartowny strzal w landka i masz 20 chlopakow na otwartym polu, okej, maja fnp, ale fnp to nie jest niesmiertelnosc.

6) Armia ktora ma prawie 30 chlopakow do bicia to jest armia combatowa, poza tym, to nie jest safh, za wyjatkiem devastatorow (ktorych mozna zamienic na 3 preda) wszystko jest mobilne i strzela

7) Nie rozumiem Crusadera, przy tak malej ilosci strzelania bralbym zwyklego landka, lepszy i uniwersalniejszy taktycznie, a jak juz idziesz w napor to Redeemera, bo miazdzy wiekszosc troopsow palnikami

Cool Co do kosztu libry to jest on policzony, tylko zapomnialem zmienic

9) Moim zdaniem te gre wygrywaja armie, niezaleznie czy dedykowane do combatu czy strzelajace, ktore maja 10+ strzalow z sila 7-8 na ture, mogace w ten sposob kontrolowac rhinosy/chimery/monstrousy. Ty masz takich strzalow 4(!!!!!!) na ture, pomijajac cala reszte, niespelnienie tego warunku strasznie udupia rozpiske

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ardis




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 15:55, 16 Maj 2010    Temat postu:

Josef napisał:
(...) nawet brak wypornosci na ataki negujace armour save nie jest problemem dzieki FC (...) Np. oddział z landka wbija (...)

Przepraszam za kastrację wypowiedzi. Wink Ogólnie - masz czym zatrzymać wroga, ale nie masz czym go zabić. 3-4 fisty i 1-2PW (zależnie, czym bije czapla) to jest za mało. A jak przyjdzie Ci jakiś motoboss, wulflord albo jakiś nidowy grubas, to masz rękę w nocniku; zanim go zabijesz, zeżre mnóstwo assaultowców.

Cytat:
2) 10 scoutów w outflanku to bardzo słaby wybór. (...)

W najgorszym wypadku odciągają uwagę przeciwnika od reszty armii (byle kichnięciem ich nie zabijesz, trochę ostrzału/kontry musisz w to włożyć - reszta chłopaków jest bardzo wdzięczna), w najlepszym - zabiją co trzeba i jeszcze zascorują. Kosztują tak mało (165 - jak piątka assaultowców z fistem na starym kodeksie), że można ich z czystym sumieniem posłać na śmierć. Wink

Cytat:
Scouci strzelajacy robia bardzo niewiele, wolalbym juz wykosztowac sie na taktycznych

Tu się akurat będę upierał: ci, co zostają z tyłu, i tak nie zrobią NIC, więc nie ma sensu płacić za nich więcej, niż to konieczne.

Cytat:
4) Wirnik (...)

Zależy, jak na to patrzeć. Na czołgi i save 3+ predatory i devki są lepsze. Ale przeciw lekkiej piechocie, zwłaszcza zdekowanej w coverze, wirnik jest dużo skuteczniejszy.

Cytat:
5) Brak rhinosow (...)

Ok, tu się zgadzam. W sumie sam odczuwam psychiczny dyskomfort, nie mając ani jednego screenosa. Będę musiał poszukać jakiegoś ekonomicznego rozwiązania.

Cytat:
7) Nie rozumiem Crusadera

A to już czysty lajf; taką mam figurkę (znaczy będę miał, jak w końcu złożę) i nie mam ochoty wydawać kolejnych 200zł, żeby mieć inne sponsony. Wink Poza tym, crusader ma pewne zalety: większą pojemność (do redeemera już bym nie włożył tego, co mam) i większy zasięg (czasem się nie daje dojechać na strzał z palnika).

Cytat:
9) (...) niespelnienie tego warunku strasznie udupia rozpiske

Popatrim - uwidim, jak mawiali starożytni Tatarzy. Nie miałem jeszcze okazji grać z nową gwardią, nidami itp. Jak się z nimi zapoznam w praktyce, będę w stanie szerzej podyskutować na ten temat. Wink


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Josef




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 16:10, 16 Maj 2010    Temat postu:

P.S. Baala mamy na sprzedaz Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irkuck
Mod



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: to mam wiedziec :P

 Post Wysłany: Nie 17:24, 16 Maj 2010    Temat postu:

ta dyskusja trochę mi dziwnie wygląda, w sumie dobrze wiedzieć dlaczego ktoś coś wystawia ale żeby mu uświadamiać co jest słuszniejsze ? Razz Filip ma trochę inny pogląd na BA niż Paweł ale patrząc po ostatnich Filipa wynikach na turniejach nic nie mówię Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
taurus




Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: jakaś dziura w strone Kraśnika :P

 Post Wysłany: Nie 18:03, 16 Maj 2010    Temat postu:

niektórzy graja dla przyjemnosci nie tzeba byc PG zyby miec frajde z grania mozna nad to cenic klimat i taka sie starac

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez taurus dnia Nie 18:04, 16 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Ardis




Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 18:29, 16 Maj 2010    Temat postu:

Irkuck napisał:
ta dyskusja trochę mi dziwnie wygląda, w sumie dobrze wiedzieć dlaczego ktoś coś wystawia ale żeby mu uświadamiać co jest słuszniejsze ? Razz

Co dwie głowy to nie jedna, jest takie przysłowie. Po to poddałem rozpiskę pod dyskusję, żeby usłyszeć, co inni o niej sądzą. Wink

A w ogóle to mam złe koszty ASów (Imperatorze, co za hańba... idę się biczować); nie wiem, skąd mi się te 260p wzięło. Prawidłowy koszt wynosi 235 i związku z tym, w rozpisce pozostaje 50p wolnych. Jakieś pomysły anyone? ;P


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Josef




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 19:16, 16 Maj 2010    Temat postu:

Taki ze mnie potężny power gamer, że to głowę urywa.

Armie, którymi najdłużej grałem to Tau i White Scars Surprised

I, prawdę mówiąc, klimatu Blood Angelsów tutaj za grosz, 2 whirlwindy i 20 scoutów? Zabawni jesteście Smile

Filipie, te 50 punktow zostaje Ci w rozpie na 1800 czy 2k? Smile

Irek, nie przekonuje Filipa co do slusznosci. Wystawil rozpe do oceny, to po niej jezdze, bo moim zdaniem nie spelnia kilku warunkow sensownej rozpiski.

To chyba jeszcze nie jest power gaming ? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Irkuck
Mod



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 1118
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: to mam wiedziec :P

 Post Wysłany: Nie 20:30, 16 Maj 2010    Temat postu:

czy ja mówię o PG Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Rozpiski » Blood Angels nowy kodeks
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group