FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Falkon 2012
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Falkon 2012
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jaki chcemy format punktowy na Falkon 2012
patrol
0%
 0%  [ 0 ]
około 1000
0%
 0%  [ 0 ]
około 1500
0%
 0%  [ 0 ]
około 2000
91%
 91%  [ 11 ]
ponad 2000
8%
 8%  [ 1 ]
turniej parowy
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 12

Autor Wiadomość
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 16:31, 16 Wrz 2012    Temat postu: Falkon 2012

Falkon 2012

ORGANIZACJA

Organizatorzy: Klub Gier Bitewnych Wschodnia Rubież

Sędziowie: nuno, mniej znany jako Łukasz Krzywda

Miejsce: gmach Targów Lublin

Termin: 24 listopada 2012 r.

Harmonogram:
• rejestracja od 9:00 do 9:50
• pierwsza bitwa – 10:00 – 12:30
• druga bitwa – 12:40 – 15:10
Przerwa na obiad
• trzecia bitwa -16:00 - 18:30
• ogłoszenie wyników – 18:40

Przesyłanie rozpisek: Termin przysyłania rozpisek to 21.11 (godz. 24:00). Brak przysłanej rozpiski skutkuje 4ma punktami karnymi (można tez "zarobić" karniaki za przysłanie rozpiski nielegalnej/w złym formacie). Zgłoszenia/rozpiski należy przesyłać na adres [link widoczny dla zalogowanych]
Format rozpiski:
Kod:

HQ1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
HQ#: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
Elites1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
Elites#: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
Troop1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
Troop#1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
FA1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
FA#: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
HS1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
HS#: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
FORT: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
DT1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
DT#1: Nazwa - (liczebność) - wargear - [koszt]pkt
TOTAL: [suma kosztów]pkt
Jednostki sprzymierzone (allies) oznaczamy znaczkiem "#"
Jeśli jednostka ma wykupiony dedykowany transport, należy to oznaczyć w jej wargearze, nie dodając kosztu transportu do kosztu jednostki

Wpisowe: koszt wejściówki na konwent

ZASADY OGÓLNE

Zasady parowania: System szwajcarski. W pierwszej bitwie wskazane wyzwania.

Format punktowy: 1999

FOC: 1-2 HQ, 2-6 Troops, 0-3 Fast Attack, 0-3 Elites, 0-3 Heavy Support. Sojusznicy NIE dzielą FOC z armią podstawową.

W wypadku posiadania dwóch lub więcej modeli z sekcji HQ o równym i najwyższym Ld należy wyraźnie zaznaczyć w rozpisce, który z nich jest warlordem.

Kodeksy: Dopuszczone są wszystkie oficjalne kodeksy GW (najnowsze wersje).

IA: Dopuszczone są jednostki z Imperial Armour tylko z pieczątką "wh40k" pod warunkiem posiadania przez gracza adekwatnego oryginalnego modelu.

Specjale: Naturalnie dopuszczeni.

Każdy gracz stoczy 3 bitwy. Wygra ten, kto będzie miał największą liczbę punktów. W przypadku remisów: TOTAL -> BITWY -> CELE GŁÓWNE -> CELE POBOCZNE -> ZADANE STRATY

Obowiązują wszystkie FAQ armii oraz PKZ.

Gramy na stołach 48”x72”

Osoby przyłapane na oszustwie otrzymują w danej bitwie automatyczną masakrę na twarz. Powtórne przyłapanie na oszustwie oznacza dyskwalifikację gracza z turnieju.

Osoby biorące udział w turnieju MUSZĄ posiadać ze sobą: czytelną i poprawnie wypełnioną rozpiskę oraz jej kopię dla sędziego (jeśli wcześniej się nie zgłosiły i nie wysłały jej na podany adres). Wskazane jest również posiadanie podręczników z których się korzysta lub ich kopii (np. kodeksy armii, oraz dodatkowe zasady, np. do Eldar Night Spinner). Wymagane jest również posiadanie kości, miarki calowej oraz używanych przez siebie wzorników. W przypadku, gdy gracz nie posiada odpowiedniego sprzętu do grania lub powołuje się na przepis ze źródła, którego nie posiada, sędzia może rozstrzygnąć na jego niekorzyść.

WYSIWYG oraz Ew. Proxy: BEZWZGLĘDNY ZAKAZ PROXÓW

Wymagane jest dokładne wymodelowanie różnych rodzajów broni typu Power Weapon, np. Power Sword robiący za Power Axe będzie traktowany jako odstępstwo od WYSIWYGu.


Gry odbywają się na wyznaczonych przez sędziego stołach. Makiety będą rozstawione na stołach przed rozpoczęciem turnieju i nie będzie można modyfikować ich położenia. Uwaga! Fortyfikacje inne niż Aegis Defence Line rozstawiane są w trakcie Deploymentu i zastępują wybrany element terenu, który musi wrócić na swoje miejsce po skończonej bitwie.
Przed bitwą należy ustalić z przeciwnikiem "co jest czym". Kwestie sporne wynikające z braku ustaleń przed bitwą będą rozstrzygane Sędziowskim Rzutem Kością.

Sędziowie: Sędzia ma prawo do udzielenia upomnienia za niewłaściwe zachowanie. W szczególnych przypadkach może wykluczyć daną osobę z dalszych rozgrywek. Decyzja sędziego głównego jest ostateczna i nie można się od niej odwoływać.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian tego regulaminu bez podania przyczyn.

Przystąpienie do rozgrywek oznacza akceptację powyższego regulaminu. Nieznajomość jego treści nie zwalnia od odpowiedzialności i postępowania w myśl jego postanowień.

PUNKTACJA I SCENARIUSZE

Ilość tur w każdej bitwie: 6, 7 na 5+

Mission Special Rules: Night Fighting, Reserves, Mysterious Objectives

Zasady kontrolowania znaczników: Znacznik uważa się za będący pod kontrolą danego gracza, gdy ten ma w promieniu 3" od niego co najmniej jeden model z jednostki punktującej a przeciwnik nie ma żadnego modelu z jednostki punktującej lub "denial".

CELE MISJI:
W bitwach istnieje podział na poszczególne cele misji:

CEL GŁÓWNY: Gracz który wypełnił CEL GŁÓWNY otrzymuje 10 punktów. W przypadku remisu obaj gracze otrzymują po 5 punktów. Poszczególne misje mogą pozwalać na bardziej stopniowane wyniki.

ZADANE STRATY: Należy obliczyć różnicę w punktach za zniszczone jednostki i porównać ją z poniższą tabelą:
vp.............W P
0-369.........3 3
370-739......4 2
740-1109....5 1
1110+........6 0

CELE DODATKOWE: Uwaga! Cele Dodatkowe nie mogą zmienić wyniku, by ten przekraczał 20:0.
- Slay the Warlord - Gracz, który zabił wrogiego Warlorda dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt. W przypadku zgonów po obu stronach wynik pozostanie bez zmian.
- First Blood - Gracz, który jako pierwszy zniszczył przeciwnikowi cały unit dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.
- Linebreaker - Gracz, który w momencie zakończenia gry ma w strefie rozstawienia przeciwnika więcej jednostek punktujacych lub "denial" niż przeciwnik w jego dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.
- "Legendary Fighter" (Warlord Trait) - za każde zabicie w pojedynku wrogiego Charactera przez Warlorda, gracz z tym Traitem dodaje do wyniku 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt.

MISJE
I.
Deployment: Vanguard Strike (12" od przekątnej stołu wybieranej przez gracza, który wygrał rzut na zaczynanie).
CEL GŁÓWNY: 3 znaczniki, 1 na środku stołu a 2 pozostałe położone o 18 cali na przekątnej stołu(tej która nie przechodzi przez strefy rozstawienia). Wygrywa Gracz, który z końcem gry kontroluje więcej znaczników.
CELE POBOCZNE: Obaj gracze rozpoczynają grę z 2ma punktami. Za każdą zniszczoną przeciwnikowi jednostkę ze slotu FA gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych). Zasady Specjalne: Jednostki ze slotu FA są jednostkami punktującymi (nawet jeśli są pojazdami).


II.
Deployment: Hammer and Anvil (12" od linii dzielącej stół na połowy wzdłuż krótkich krawędzi).
CEL GŁÓWNY: 2 znaczniki położone na linii dzielącej stół na połowy wzdłuż krótkich krawędzi symetrycznie 16" od dłuższych krawędzi.
CELE POBOCZNE: Obaj gracze rozpoczynają grę z 2ma punktami. Za każdą zniszczoną przeciwnikowi jednostkę ze slotu HS gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych). Zasady Specjalne: Jednostki ze slotu HS są jednostkami punktującymi (nawet jeśli są pojazdami).

III.
Deployment: Dawn of War (12" od linii dzielącej stół na połowy wzdłuż długich krawędzi).
CEL GŁÓWNY: D3+2 znaczniki. Wygrywa gracz, który w momencie zakończenia gry kontroluje więcej znaczników.
CELE POBOCZNE: Obaj gracze rozpoczynają grę z 2ma punktami. Za każdą zniszczoną przeciwnikowi jednostkę ze slotu Elites gracz dodaje 1pkt, a przeciwnik odejmuje 1pkt (do maksimum 2 dodanych/odjętych). Zasady Specjalne: Jednostki ze slotu Elites są jednostkami punktującymi (nawet jeśli są pojazdami).


MODELARKA ORAZ PKT DODATKOWE.

- Nie przesłanie rozpiski, lub przesłanie jej po terminie - 4DP
- Brak zasad, kostek, miarki, wzorników: -0- 4DP
- Brak WYSIWYGu: -0-[tyle_ile_modeli]DP
Armia każdego z graczy w trakcie trwania turnieju będzie poddawana ocenie hobbystycznej wg następujących kryteriów:
- Malowanie armii: 0-3DP
- Podstawki: 0-2DP
- Widoczne konwersje: 0-1DP
- Spójność malowania: 0-1DP
- WOW: 0-1DP


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nuno dnia Pon 22:36, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 5 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Nie 19:24, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Jestem na nie jeśli chodzi o nunopunkty.

Post został pochwalony 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 22:38, 16 Wrz 2012    Temat postu:

Rozwiń temat bo wg mnie na turnieju w wargamerze było ok. Nie zmieniam zasad jakie daje nam 6 edycyjny podręcznik tworzę tylko do nich punktację najprostszą jak się tylko da. Chyba, że to jest kwestia już nie nunopunktów tylko victory pointów czyli nie bierzemy tego co daje nam 6 edycja wracamy do punktacji z 5 edycji i do widełek i liczenia strat dla każdej armii. Dla mnie jest to bez znaczenia szczerze mówiąc, więc się wypowiadajcie.

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 13:15, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Takie głupie pytanie mam.. chciałbym zagrać w turnieju, ale dopiero liznąłem zasady i bez wątpienia potrzebowałbym kogoś, kto będzie w stanie czasem mi coś szepnąć, podpowiedzieć za co i kiedy mam rzucić, co mogę zrobić a co nie. Czy to przejdzie, czy lepiej sobie na razie odpuścić turniej?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Hermes




Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: MLW

 Post Wysłany: Pon 13:25, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Czemu ten system punktowy wydaje mi sie zly napisalem juz wczesniej w osce dot. turnieju w Swidniku, pozdro Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Pon 13:34, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Dymitr napisał:
Takie głupie pytanie mam.. chciałbym zagrać w turnieju, ale dopiero liznąłem zasady i bez wątpienia potrzebowałbym kogoś, kto będzie w stanie czasem mi coś szepnąć, podpowiedzieć za co i kiedy mam rzucić, co mogę zrobić a co nie. Czy to przejdzie, czy lepiej sobie na razie odpuścić turniej?

Każdy "normalny" przeciwnik Ci pomoże. Bo w tej grze nie chodzi o to, żeby "warzywu maskę wlepić", tylko o to, żeby obaj gracze się dobrze bawili.

@nuno
napiszę Ci na gg co i jak


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 14:55, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Łukasz z tego co widzę to napisałeś tylko na temat scenariuszy których ja nie wymyślałem tylko jakiś typ odpowiedzialny za podręcznik do warhammera 40.000 z tego co mi się wydaje ;p

Edit: dymitr a jeśli chodzi o Ciebie to jak najbardziej polecam Ci granie na turniejach, sam zacząłem dokładnie rok temu na falkonie bez większego ogrania. Nawet sami przeciwnicy będą Ci podpowiadać a i ja obiecuje w każdej wolnej chwili wszelkie wątpliwości rozwiewać, także nic się nie bój pakuj bladzi i wpadaj Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez nuno dnia Pon 14:58, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pijak




Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 21:28, 17 Wrz 2012    Temat postu:

To co wymyślił Matus ostatnio było dobrze przemyślane i bardzo zgrabne. Z tymi Nuno pkt. do tej pory nie wiem o co chodziło.
Ja oponuje za max 1999 pkt. Od dwóch tysięcy podwajają się sloty i nie każdy ma tyle figurek aby je zapełnić. No dobra ja mam tyle figurek ale wybaczcie nie chce mi się bujać z dwoma walizkami i pudłami busem do Lublina. Wiem jestem odosobniony w tej kwestii ale też chciałbym sobie za grać. Confused


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pijak dnia Pon 21:30, 17 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Pon 22:16, 17 Wrz 2012    Temat postu:

Można grać na 2k z zapiskiem w regulaminie "nie podwajamy slotów" Smile.

Ten jeden punkt to dla mnie rybka, bo to kwestia zdjęcia świetlówki z razora :d


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 22:21, 17 Wrz 2012    Temat postu:

W nunopunktach chodzi o to o co w podręczniku, czyli albo wygrywasz, albo przegrywasz Smile zmieniłem format do 1999 pkt. Tylko teraz robert jeśli chodzi o orgazmizacje, co właściwie dalej?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 20:26, 08 Paź 2012    Temat postu:

Jakiej frekwencji możemy się spodziewać na falkonie w tym roku, i jak stoimy z terenami robercie?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Pijak




Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 20:06, 15 Paź 2012    Temat postu:

Już coś wiadomo na temat tego turnieju czy umarło śmiercią naturalną?

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
nuno




Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pon 20:49, 15 Paź 2012    Temat postu:

nuno napisał:
Jakiej frekwencji możemy się spodziewać na falkonie w tym roku, i jak stoimy z terenami robercie?


cały czas czekam na waszą odpowiedź...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:55, 16 Paź 2012    Temat postu:

Jak mi uczelnia z czymś nagłym nie dojebie, to będę. Czyli raczej na "tak"

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Vitu$




Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 10:29, 16 Paź 2012    Temat postu:

ekipa z Rzeszowa sie wybiera (ja na pewno na cały Falkon, nie wiem jak reszta), acz łatwiej by się było wybrać, gdyby jakieś dokładniejsze szczegóły odnośnie daty/godziny się pojawiły Wink

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Falkon 2012
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group