FAQ Zaloguj
Szukaj Profil
Użytkownicy Grupy
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Rejestracja
Falkon Versus, 7 lis 2015, Lublin 2500pkt
Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Falkon Versus, 7 lis 2015, Lublin 2500pkt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 22:26, 09 Paź 2015    Temat postu: Falkon Versus, 7 lis 2015, Lublin 2500pkt

Ogólnopolski Festiwal Fantastyki Falkon 2015
Turniej Warhammer 40.000




Termin:
7 listopad 2015 r.
Start turnieju: 18:00
potwierdzenia przybycia na turniej prosimy zgłaszać do 18:30 do sędziów, pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać;

Miejsce:
FALKON Versus, Targi Lublin S.A Dworcowa 11, Lublin
Wstęp zgodnie z opłatą za konwent.

Sędziowie:
Mateusz Hapol Nawrot, Łukasz Wróbel

Partnerzy:
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Zasady:
a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h;
b) obowiązują zasady 7 edycji WH40k, z uwzględnieniem oficjalnych suplementów, dataslateów, formacji, FAQów ze strony GW, White Dwarf, Black Library, Imperial Armour (tylko wydania z 7 edycji, bądź posiadające uaktualnienie do niej) oraz PKZtów, z tym że jeśli PKZety czegoś nie precyzują, sędziowie mają prawo podeprzeć swoją decyzję FAQiem z ETC;
c) każdy gracz musi dysponować czytelną i jednoznacznie brzmiącą rozpiską;
d) każdy gracz musi posiadać podręcznik zasad (lub jego część), z którego korzysta w takiej wersji, aby na życzenie przeciwnika/sędziego łatwo pokazać sporny zapis – w przypadku braku takiej możliwości – sędziowie decydują o wyniku sporu;
e) każdy gracz musi posiadać przybory do gry, z których będzie korzystać, tj. miarkę, kostki, oraz zestaw wzorników;
f) nie dopuszczone są: Apocalypse (wraz z dodatkami);
g) zakaz sojuszy/detachmentów dających wynik: Come the Apocalypse;
h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać;
i) armia musi być budowana na zasadach battle-forged;
j) obowiązuje pełny WYSIWYG;
k) nie używamy proxy;
l) obowiązują zasady Battlefield Terrain dotyczące elementów terenu;
m) obowiązują zasady fair play i friendly game, zatem żadnego podkładania świń, śmiania się w twarz, jeśli przeciwnik zapomni o czymś, może powrócić do tej czynności o ile przeciwnik wyrazi zgodę, za niezdrowe zachowania nie będzie pkt karnych, ale sędziowie maja prawo wyprosić delikwenta z turnieju (z konwentu oczywiście nie) na rzecz pełnej wygranej przeciwnika.
n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą.

Punktacja:
a) gracz, który uzyskał największą liczbę Dużych Punktów z trzech bitew (po uwzględnieniu pkt dodatkowych/kar)wygrywa turniej; w przypadku remisu decyduje liczba zdobytych VP, później pojedynek bezpośredni, a na koniec wynik gry papier-nożyczki-kamień;
b) punkty możliwe do uzyskanie za bitwy według tabeli;
Różnica VP zdobytych w trakcie bitwy # Duże Punkty zdobyte przez graczy
10:10; 0 vp różnicy
11:9; 1-2 vp różnicy
12:8; 3-4 vp różnicy
13:7; 5-6 vp różnicy
14:6; 7-8 vp różnicy
15:5; 9-10 vp różnicy
16:4; 11-12 vp różnicy
17:3; 13-14 vp różnicy
18:2; 15-16 vp różnicy
19:1; 17-18 vp różnicy
20:0; 19+ vp różnicy
c) w przypadku nieparzystej liczby uczestników, gracz pauzujący otrzymuje 14 Dużych Punktów;
d) punkty karne:
- brak zasad swojej armii i / lub używanej jednostki: -5DP;
- brak miarki, kości i / lub używanych wzorników: -5DP;
- brak czytelniej rozpiski armii: -5DP;
- za każdy brak WYSIWYGu: -1DP;
- ewidentne oszukiwanie/łamanie zasad turnieju: -10DP, za drugim razem grozi nawet dyskwalifikacją;
e) punkty dodatkowe:
- armia ma status „WOW!”: +1DP;
- armia jest w pełni pomalowana (nawet efektownie): +1(2);
- spójna kolorystycznie: +1;
- zrobione podstawki (nawet bardzo): +1(2);
- zgrabne konwersje (nie-proxy): +1.

Kolejność rzeczy przed bitwą:
a) rzut na to, kto umieszcza pierwszy objective marker, następnie gracze rozmieszają objectivy na przemian aż rozmieszczą wszystkie;
b) rzut kto wybiera stronę ;
c) rzut na Warlordtrait (zaczyna gracz który wybrał stronę);
d) rzut na Gifys, Boony oraz inne rzuty przed grą wynikające z zasad specjalnych. (zaczyna gracz który wybrał stronę);
e) rzut na PsychicPowers (zaczyna gracz który wybrał stronę);
f) rzut na NightFight;
g) rzut na rozstawienia (wygrany decyduje kto rozstawia się pierwszy). Fortyfikacje rozstawiamy a fazie deploymentu;
h) rzut na rozstawienie Infiltratorów oraz ich rozstawienie;
i) gracz który rozstawił się pierwszy decyduje kto rozpoczyna grę jako pierwszy;
j) rzut na ScoutMoves. Fair play wymaga zapytać przeciwnika czy wykonuje jakiś ScoutMove przed rzuceniem na Przejęcie Inicjatywy. Jeśli pytanie nie zostało zadane i rzut na przejęcie inicjatywy został wykonany, musi on zostać powtórzony tylko w przypadku gdy gracz który nie został zapytany wykona jakieś ScoutMoves;
k) rzut na przejęcie inicjatywy;
l) początek właściwej rozgrywki.

Scenariusze:
a) w każdej bitwie obowiązują zasady: Night Fight, Reserves, Slay the Warlord, First Blood, Linebreaker, Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC), Mysterious Objectives, Tactical Objectives, Tactical Elimination (każdy z graczy losuje jeden Battlefield Role (HQ, Troops, Elites, Heavy Support, Fast Attack, Lord of War/SH/G), muszą się od siebie różnić (dla każdego z graczy inny) i być faktycznie na polu bitwy, za zniszczenie których otrzymuje się +1VP(zarówno gracz, jak i przeciwnik), na czas tej bitwy mają one również zasadę Objective Secured);
b) znaczniki wystawiane wedle standardowych zasad;
c) jeżeli jakiś Objective nie może zostać wykonany w danej bitwie odrzucamy go i losujemy nowy;
d) w trakcie tury można wykonać maksymalnie trzy Objectivy;
e) odrzucanie Objectivewów zgodnie z podręcznikiem, chyba, że zakazuje tego scenariusz;
f) ilość VP w celach D3 jest ustalona na 2;
g) można używać kart Codexowych;
h) ---

Bitwy:
I bitwa:
Wystawienie: Hammer and Anvil
Maelstron of War: Tactical Escalation
Eternal War: The Scourge
Przed rzutem na przejęcie inicjatywy, gracze losują/wybierają, jakie znaczniki mają dodatkową punktację.

II bitwa:
Wystawienie: Vanguard Strike
Maelstron of War: Deadlock
Eternal War: The Relic
Przed rzutem na przejęcie inicjatywy losowo (za pomocą K6) wybierany jest znacznik, który jest dodatkowo reliktem.

III bitwa:
Wystawienie: Down of War
Maelstron of War: Cleanse and control
Eternal War: The Emperor’s Will
Każdy gracz ustawiając znaczniki, wskazuje jeden z nich jako swój znacznik i ustawia go tylko w swojej strefie rozstawienia.

Nagrody:
Do uzupełnienia, ale będą.

Postanowienia końcowe:
a) organizatorzy nie zwracają kosztów przejazdu, noclegu i wyżywienia graczom oraz ich opiekunom;
b) uczestnicy zgłaszając swój udział, wyrażają zgodę powierzenia Organizatorom prawa do nieodpłatnego wykorzystywania transmisji i rejestracji ich gry;
c) o ewentualnych zmianach uczestnicy będą informowani na bieżąco;
d) ubezpieczenie uczestników we własnym zakresie;
e) ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do sędziów; uczestnicy jednocześnie zgłaszając chęć udziału, akceptują regulamin całego konwentu;
f) sędziowie maja prawo "na wyrywki" weryfikować poprawność armii z rozpiską, stan wyposażenia gracza, itp.

Zgłoszenia:
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres: [link widoczny dla zalogowanych] lub [link widoczny dla zalogowanych] w treści zgłoszenia powinna znajdować się rozpiska wraz ze wskazaniem rozszerzeń używanych w kolejnych bitwach. Zgłoszenie prosimy wysłać najpóźniej do środy do 22:00, 4.11.2015r.

Lista graczy:
1. dawid663
2. Piotrek84
3. fraziel
4.[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hapol dnia Czw 9:44, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 11 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Pią 23:44, 09 Paź 2015    Temat postu:

Małe doprecyzowanie:
Cytat:
(...)Kill The Big Guy (+1VP dla przeciwnika za każde pełne 3W/3HP stracone przez model z zasadą SH/G oraz +1VP za zabicie każdego unikalnego IC)...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Sob 21:03, 10 Paź 2015    Temat postu:

Przepraszam wszystkich graczy, którzy już zaczęli myśleć nad rozpiskami, jednak postanowiliśmy zmienić koncepcję, głównie przez "uwolnienie" czasu na grę całonocną oraz fun płynący z gry na takie pkt. A zatem, zmiany wprowadzone dziś to:

Cytat:
(...)pierwsze pary będą losowane jeszcze przed rozpoczęciem turnieju na podstawie przesłanych zgłoszeń (losowo, bez "pasowania"), co by przyśpieszyć start; czelki też można spokojnie zgłaszać;
...


Cytat:
(...)Zasady:
a) limit: 2500, stoły 72”x48”, czas na każdą bitwę to 3,5h;
...


Jeżeli ktoś dojrzy w regulaminie, jakieś artefakty niezwiązane z obecnym limitem pkt bądź kompletnie oderwany od sensu - proszę o info Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Nie 8:04, 11 Paź 2015    Temat postu:

Jeszcze jedna zmiana, bardziej dla sędziów Very Happy

Cytat:
n) dobrze by było, gdybyście podczas tworzenia rozpisek, wskazali przy każdym unicie codex z jakiego pochodzi - oczywiście pominąwszy podstawowy codex danej armii, chodzi nam o w miarę sprawne zweryfikowanie rozpiski pod kątem poprawności, a komentarz, że dany oddział czy jego wyposażenie pochodzi np. z IA vol.XIII do chaosu - będzie znaczącą pomocą.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Dymitr




Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 0:01, 13 Paź 2015    Temat postu:

A budynki , aegisy i te inne są legalne ? Chodzi mi o stronghold assault - bo nie wiem czy podchodzi to jako dodatek, jako apokalipsa czy inny szajs.

Pewnie się wybiorę, ale nie obczajam ni w ząb 7 ed., więc znów za rączkę trzeba będzie mnie prowadzić.


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Buddzioch




Dołączył: 10 Wrz 2011
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Lbn

 Post Wysłany: Wto 0:01, 13 Paź 2015    Temat postu:

eskalacja ? fortyfikacje poza aegisem i bastionem ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Buddzioch dnia Wto 0:02, 13 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 8:42, 13 Paź 2015    Temat postu:

Generalnie, wszystko dopuszczone, poza apo. Z tego, co się orientuję, zarówno Stronghold jak i Escalation sa suplementami również do 40stki, więc jak najbardziej dopuszczone są te rzeczy, fortyfikacje również.

Tylko pamiętajcie, że oba te dodatki wyszły jeszcze w 6 edycji i naniesiono kilka zmian do nich w nowym rulebooku Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 12:29, 20 Paź 2015    Temat postu:

Odpowiedź na pytanie z "sali" i w sumie kolejne doprecyzowanie:

Cytat:
(...)
h) można posiadać dowolną ilość detachmentów, ale nie mogą się powtarzać;...


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Wto 13:36, 20 Paź 2015    Temat postu:

[gwizdy dezapropbaty z innej części "sali"]

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Wto 13:40, 20 Paź 2015    Temat postu:

tutaj tez musiałeś? Razz

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Wto 14:36, 20 Paź 2015    Temat postu:

Przyznaj się, że przestraszyliście się, że wezmę 2 Skyhammery Very Happy


Ale tak całkiem serio - co z Gladius Strike Force albo Lion's Blade Strike Force - mogę wziąć w nim 2x Demi-company?


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Śro 18:06, 21 Paź 2015    Temat postu:

Matus, nie mam podręcznika ze sobą teraz, ale wg zasad tych detachmentów:
Gladius Strike Force - możesz mieć 1-2 demi-company
Lion's Blade Strike Force - możesz mieć 1+ demi-company
oczywiście musisz uwzględnić inne restrykcje dotyczące tych detachmentów,
popraw mnie jeśli się mylę... Smile


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Śro 19:52, 21 Paź 2015    Temat postu:

Pojedyncza demi nie ma sensu taktycznego, a co za tym idzie - cały Gladius/Lion's Blade.

Turnieje, które zabraniają duplikować detachmenty ogólnie pozwalają jednak na ich większe ilości w ramach "detachmentów zbiorowych".


Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
hapol




Dołączył: 05 Lut 2014
Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3


 Post Wysłany: Czw 8:51, 22 Paź 2015    Temat postu:

noo ok, ale wg dexu (a raczej skanu) te detachmenty składają się właśnie z demi-company (odpowiednio 1-2 i 1+) +dodatkowo jakies tam auxiliary i tam lord of war tylko chyba inaczej nazwane, no i wg dexu możesz te demi-company wystawiać w ilości wskazanej w tych detachmentach, zatem wynika z tego, że nie trzeb aduplikowac detachmentu, aby korzystać z wiekszej ilości demi-company Smile

Post został pochwalony 0 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Matus_the_1st




Dołączył: 25 Maj 2010
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Skąd: Zamość

 Post Wysłany: Czw 13:33, 22 Paź 2015    Temat postu:

Demi się bierze 2 albo wcale, podobnie zresztą jest z Blood Hostem, który z 1 War Enginem zwyczajnie nie ma sensu.

Z ciekawości - skąd - przy takich punktach - decyzja uwalająca dodatkowo i tak najsłabszą armię?


EDIT: dobra, nvm - źle zinterpretowałem odpowiedź.
To się zastanawiam, czy znajdę czas na posklejanie rhinosów i podów Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Matus_the_1st dnia Czw 13:42, 22 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
 Powrót do góry »
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Forum Strona klubu KGB Wschodnia Rubież Strona Główna » Turnieje itp. » Falkon Versus, 7 lis 2015, Lublin 2500pkt
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach




Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group